26 Ocak 2010 Salı

DUA ALMAYA BAKIN BEDDUA DEĞİL!!!

 Dua almaya bakın! Beddua değil !!!
 
 Vaktiyle bir ateşperest, oğlunu evlendirmektedir. 
  Düğün günü çok koyun ve inek kesilir.
Et kokuları mahalleyi sarar. Ancak evin bitişiğinde,
 Müslüman,
dul bir kadın, dört yetimiyle yaşamaktadır. Hepsi de
 günlerdir açtırlar. Kadıncağız, düğün evinin
 kapısını çalıp, 'ateş' ister. Ancak
 maksadı başkadır. Belki yemek verirler diye gitmiştir.Adam,
 kadının niyetini anlasa da, bir şey vermez.
 Kadıncağız, bir daha gidip 'ateş' ister.
 Yine eli boş döner.
 Üçüncüde yine öyle. Ama ne olur bilinmez, bu
 defa acır
 kadına. Hallerini anlamak için dehlize iner
 ve dayar kulağını bitişik evin duvarına ve
 dinler...
 Yetimcik, annesine yalvarıyor:
 ” Anneciğim, ne olur bir daha git. Belki bu sefer
 bir şey verirler.

 Kadın ağlamaklıdır:
 - Üç defa gittim yavrum! Artık utanıyorum.
 Adam bunu duyar. Kalbi sızlar. güzel bir 'Sofra'
 hazırlatıp, gönderir evlerine. Ve dehlize inip,
 dinler yine. Yetimlerin en küçüğü dua ediyor:
 - Ya Rabbi! O nasıl bize ikram ettiyse, sen de ona ikram
 et! Onu imanla şereflendir!
 Ardından;
 - Ãmiiiin! Sesleri yükselir.
 O anda, kalbi döner ateşperestin. Ve 'Şehadet'i
 getirip imanla şereflenir. Nitekim Sadaka, belayı önler.
 Ama dua, kaderi değiştirir! Buyurmuştur büyüklerimiz

 Düşüncelerine dikkat et;
 Sözlere dönüşüyorlar,
 Sözlerine dikkat et;
 Söyleme dönüşüyorlar,

 Eylemlerine dikkat et;
 Alışkanlıklarına dönüşüyorlar,
 Alışkanlıklarına dikkat et;
 Kişiliğine dönüşüyorlar,
 Kişiliğine dikkat et;
 *Kişiliğin kaderine dönüyor..!

 Ya Rab! Bize halim bir ahlak, salim bir kalp, zarif bir
 huy, Gayur bir ilim, Salih bir amel, abid bir karakter,
 Muttaki bir gayret, Muhsin bir suret ver. Ãmin

 Ya Rab! Kalpler senin kudretinde evirilip çevrilirken
 Bizim kalbimizi dinin üzere sabit kıl.

 Ãmin

6 yorum:

Stil Direktoru dedi ki...

Çok haklısın canım inan bana yaptıklarına karşın insanların beddua etmiyorum zaten yaradan kime ne verecekse veriyor

sibel dedi ki...

ahh bir kulağımızı duvarlara dayasak ve içimizde birazcık insanlık kaldıysa zaten hiç kimse muhtaç yaşamaz...

nehircce dedi ki...

Aminnnnnn canım aminnn..Okuyunca iyi geldi sağolasın..

yasenin dedi ki...

çok güzeldi ellerine sağlık

STYLE M dedi ki...

yar adiyla baslayayim sözüme
gülsüz bagda bülbül ötmez kurbanim
sözü önce söyleyeyim özüme
yoksa kalpten kalbe gitmez kurbanim.

en sevdigim dizedir icimden yazmak geldi.paylasim icin gönlüne saglik yalnizim adli yazini okudum cok hostu .

Fikir İşçisi dedi ki...

bzen burdada çeksin istiyor insan dimi canım:(
styl m;sağol canım bazen öyle doluyorum ki ne yazsam derdimi anlatmıyor sankisenin dizelerde harika sağolasın canım
yasenin;okuduğun için ben teşekkür ederim canım
nehicim; inş seni kırmamışımdır bu aralar sitene giremedim ama sen yinede beni okumuşsun sağol bitanem
sibel; inş o günlerde gelir canım