20 Ekim 2009 Salı

FERMUARLAR

Gördüğünüz gibi dikerken resimledim bu aparatı arkadaki 2. ci vidası sayesinde iğnenin yerini değiştirip iğneyi öteki yuvaya kaydırabiliyordum.
Birde benim gibi makine olarak annesinin makinesini kullanan ve parçalarını tanımakta zorlanan arkadaşlar için fermuar ayağını resimlemek istedim inanın bana ben şu ana kadar bu ayağın ne işe yaradığını bilmiyordum kurstaki hocama gösterdiğimde o da anlamadı kitapçığınıda bulamadık benim makinem SİNGER YOKNAZ 224 Y şekerler, nerden baksanız 25 senelik var ama Maşaallah çok sağlamdır zaten ondan bende bu makineyi kullanıyorum. Bu ayak ikili parçadan oluşuyor ve inanılmaz kolaylık sağladı dikerken o kadar dikiş yaptım fermuarları ya elimde yada diğer ayaklarla dikmeye çalışmıştım tabi zor oluyordu.Dikmeye başlamadan önce ya bi daha uğraşım dedim belki olur diye elime aldım yarım saat parçalarıyla oynadım ve oldu daha öncede uğraşmıştım ama olmamıştı ama ben bu işi neye bağlıyorum biliyormunuz onca kumaş alıpta rezil bişiy çıkartırım ortaya diye korktuğumdan kumaşlarımı keserken hep "tefriciye duası"nı okudum içimden ve ondan dolayıdırki 1 yıldır yapamadığım ve işimi çok kolaylaştıracak olan bu parçayı kullanabildim :) "Allahım sana şükürler olsun"
Şükürsüz olmaz dimi:)
Aparatı takarken baş kısmı çok düzgün bir şekilde geçiriyorsunuz 2 elinizle yanlara doğru çekince tık diye bir ses geliyor ve siz fermuarı aşşağıya doğru çekiyorsunuz ve işte hazır fermuarınız istediğiniz boyda kesip takıyorsunuz şekilde gördüğünüz gibi

Bunlarda fermuarın ana parçası bu parçalardan toplam 20 adet aldım başka zamanda lazım olur diye fermuardan da 10 mt aldım.Bu parçalara ve fermuara ayrı ayrı para ödüyorsunuz bunların tanesi 25 krş'tu fermuarın metresi ise 50 krş'tu toplamda 1 metre fermuar 75 kuruşa geldi aslında fermuar fiyatlarını düşününce çok ucuza gelmiş oluyor birde ben atladım hemen bunların elbise ve eteklerde kullanılan tipleride varmı dedim yok dedi tek tip oluyor bunlar dedi .

Şimdi size dikiş detayları ile ilgili bilgi vermeden (çok bilirmişim gibi:)) önce kaplıycağım minder ve yastıklar için aldığım fermuardan bahsedim ben kumaşlarımı ümraniyedeki merve kumaştan aldım eşimle birlikte aramızda konuşurken yan taraftaki terzi de oradaydı ben anlar diye orada ki satıcılara fermuarmı dikmeliyim yoksa düğmelimi yapmalıyım diye sordum onlarda fermuarlı olunca daha pratik ve dayanıklı oluyor dedi bende içimden o kadar uzun fermuarı bulabilirimiyim ki acaba diye geçirirken terzi amcamız hemen lafa girdi ve sakın gidipte fermuar aramaya kalkmayın döşemecilerde metreyle fermuar alır kullanır yaptıkları dikişin boyuna göre keser takarlar dedi ben ilk kez duydum tabi böyle metreyle fermuar işini hemen tamam dedim bizde öyle alalım.Satıcı adamda biz size temin edelim dedi ve çalışanlar vasıtasıyla bana fermuarı getirtti.

1 yorum:

bahar yorgun dedi ki...

yaaaaaaaa bende kursa gitmek istiyorummmmm ....fermuar ayağı benim makinada da var ama tam olarak kullanmayı öğrenemedim bir türlü :)) arkadaşım sen öğrendiklerini banada öğret