11 Mart 2009 Çarşamba

PASTANE POĞAÇASI






Bugün sizlere bir poğaça tarifi vermek istiyorum.Bu tarifi isilca'nın bloğunda görmüştüm bir kaç böyle tarif bulmuştum ve denemiştim ama bu içlerinde en iyisi çıktı gerçektende pastane poğaçalarından farksız tarif için kendisine teşekkür ediyorum burdan.
Şimdi tarif için malzeme listesini vereyim:
1 Paket oda sıcaklığında margarin (ben birazda tereyağ kattım)
1 Çay bardağı ılık süt
1 Çay bardağı ılık su
1/2 Paket yaşmaya (ben 1 yemek kaşığı kuru maya kullandım)
2 Çorba kaşığı şeker
2 Yumurta
2 Tatlı kaşığı tuz ve
Aldığı kadar un.
Yapılışı:
Şimdi tüm malzemeler ya ılık olacak yada oda sıcaklığında olacak buna çok dikkat edin.Margarini
yumurtayı ilave ettikten sonra elle birbirine yediriceksiniz yani margarin eritilmeyecek, sonra süt tuz şeker ileve edin karıştırın ve 15 dakika bekletin, daha sonra aldığı kadar unu ilave edip yumuşak bir hamur elde edin sonrada 1 saat bekletin mayalansın, son olarakta 180 dercelik fırında pişirin.
Afiyet olsun...






Hiç yorum yok: