15 Nisan 2010 Perşembe

BU YAZI BANA GELEN BİR YORUM DAN DOLAYI YAZILMIŞTIR

YORUM 1
merhabalar..
ben 21 yaşındayım. çocukluğumdan beri sık sık rahatsızlanmam ve öksürüğe yakalanmam sonucu hastane hastane dolaştım. herkes yok allerjidir yok faranjittir diyerek bizi oyaladı. daha sonra 12 yaşındayken kan gelmesi sonucu tekrar araştırmalar yapıldı, yine bir sonuç alınamadı. daha sonra biz peşini bırakmadığımız için ben 15-16 yaşlarındayken tekrar testler başladı ve tomografi çekildiği ve raporunda açık açık "bronş duvarında kalınlaşma ve bronşial ektazi" yazdığı halde uzman göğüs doktoru bunu fark edemedi.. kısmet işte.. biz peşinden o kadar koşturduğumuz ve elimizden geleni yaptığımız halde hastalığım ilerledi. takdir buymuş demek ki..
en son 3 ya da 4 sene önce nihayet bi doktorun şüphelenmesi sonucu bronkoskopi yapıldı (burnumdan akciğerlerime kameralı bir hortumla inildi) ve bronşektazi teşhisi kondu. o gün bu gündür bir çok hastaneye gittik, bir çok doktorla haşır neşir olduk fakat bronşektazim çok dağınık ve gelişmiş olduğundan ne ameliyat edilebiliyor, ne de yıllardır her öksürüğümde antibiyotik kullandığım için antibiyotikler fayda ediyor. doktorların "yapılacak bir şey yok" demesi ise beni çıldırtıyor. akciğer naklini bile düşündüm ancak doktorum umursamaz bir tavırla "o kadar abartılacak bir durum yok, bu en son düşünülecek aşama" vs. dedi. yaşadığım şeylerin ne kadarından haberi var acaba.. evet naklin kolay olmadığını ben de biliyorum ancak artık öksürmek ve bir üniversite öğrencisi olarak derslerde sürekli öksüren -hem de bayağı şiddetli öksüren- ve herkesin dikkatini çeken kişi olmak çok yoruyor.. bu hastalığımın hafif seyrettiği hal. en basit hastalık olarak görülen grip olduğumda ise direkt akciğer enfeksiyonu geçiriyorum ve normalde 7-8 saat süren öksürüğüm bu kez bütün gün ve gece gayet şiddetli ve balgamım artmış bir halde seyrediyor. bütün bunların en son aşaması nedir, onu düşünmek bile istemiyorum.. bazen çok ümitsizliğe kapılıyorum ve sanki hayatta hiç bir şey yapamazmışım, evlenemezmişim, kimse bu durumda benimle yaşamayı istemezmiş gibi geliyor.. ama sonra kendime geliyor ve bu dünyanın bir imtihan dünyası olduğunu hatırlıyorum. Allah bilir.. bizi yaratan O, bedenimizde istediği gibi tasarruf eder ve biz Allah korusun kısacık dünya hayatı için isyan edersek, ebedi saadetimize engel oluruz. bu dünyaya zaten sınav için gelmişiz ve bu da sınavın bir parçası.. bize düşen isyan etmeden dua etmektir, çünkü şifa yalnız Şafi'dendir. O dilerse her şey olur, tıbbın olmaz dediğini isterse hemencecik olduruverir.. bu yüzden yalnız O'nun kudretine inanarak istemeli ve takdiri O'na bırakmalıyız. şükredecek o kadar çok şeyimiz var ki.. örneğin belki göremeyen birisi de bizim yerimizde olmak için dünyalık her şeyini verebilir, bilmiyoruz. çok dikkatli olup isyan etmeden Rahman'dan istemeliyiz.. O'nun kudretinin her şeye yettiği gibi bize hem dünya hem de ahiret saadeti bahşetmeye de yeterli olduğunun farkına vararak ve de teslim olarak dua etmeliyiz..
2.YORUM
yorumum sığmadığından burdan devam ediyorum.
modern tıp bu konuda yeterli olmadığı için başka çareler ararken geçen eylülde bir alternatif tıp uzmanının internet sitesini gördüm. bronşektazinin çözümsüz olmadığını, bitkisel yollarla tedavi edilebileceğini vurgulamıştı. bu beni çok ümitlendirdi ve bir kaç saat uzaklıktaki bürosuna gitmeyi göze alıp kendisiyle görüştüm, tedaviye başlayarak 2 ay kadar bitkisel kürü kullandım. ancak gerek ilaçların tadları, gerekse çok vaktimi almaları sebebiyle -okul zaten vaktimin büyük kısmını aldığından- bu tempoyu götüremedim ve gerektiği gibi kullanamadığım için bıraktım. ancak ben son zamanlarda bitkilerin şifası konusunda uzmanlaşan insan sayısı arttığından, tabii ki gerçek uzmanların bulunması şartıyla, bronşektaziye de Allah'ın izniyle bitkiyle şifa bulunabileceğine inanıyorum ve kullanabileceğine inananlara bitkisel tedaviyi tavsiye ediyorum. gerçi tedaviyi bitirip sonucu görmeden bu tavsiyeyi yapmam ne kadar doğru bilmiyorum ama inancımı bildiriyorum sizlere..
Allah'tan ümit kesilmez, hadisle bildirildiği üzere şifasız hastalık yoktur. bi yerlerde var şifamız biliyorum.. Rabb'im tez zamanda versin inşallah..
tüm hastalara yüce Şafi'den şifa diliyorum.. hayırlı günler..



MERHABA

Aslında çok nadir açtığım bilgisayarımı bugün bişiy yazmak ve göndermek için açtım ve bloğumada arkadaşlar belki yorum bırakmıştır onları yayınlıyım dedim yorumları okurken  bir arkadaşımın yaşadığı bronşektazi hastalığı ile ilgili yazdığı yorumu okuyunca mutlaka cevaplamalı ve yazı yazmalıyım dedim hem diğer okuyucularda istifade etmiş olucaktı.
     GİZLİ KİŞİ olarak bana ulaşmış değerli arkadaşım öncelikle Allah senin yardımcın olsun...gerçekten okuduklarım beni çok üzdü, canım ama bu genç yaşına rağmen ne kadar olgun ne kadar büyük bir ruhun var ben bu yaşta iken ağır astım atakları ile başlamıştı ve o zaman astım teşhisi konulmuştu astımım o kadr ağırdıki bir kaç sene boyunca ağır hali devam etti ve gülsem krize giriyordum konuşsam astım atağı geçiriyodum namazlarımı ayakta kılamıyordum ve bende o yıllarda öğrenciydim ailemin yanındada kalmıyordum perişan bi haldeyim herkes okula ara vermemi söylüyordu amam ben inatla devam edip okulu zamanında bitirdim neyse ama o yıllarda ben astım hastalığını bu ağır seyrinden dolayı bir türlü kabullenememiştim nasıl birden bu hale geldiğimi 80 yaşındaki insanların bile benden daha sağlıklı olduğunu düşünerek halime çok acıyor ve adeta isyan ediyordum sonra sonra bigün BAHADIR YAVUZ beyle tanıştım ve bana mutlaka HASTALAR RİSALESİNİ okumamı tavsiye etti ben bu kitabı kaç kere okuduğumu hatırlamıyorum defalarca aynı yerleri okudum ve sonunda ruhen sakinleştim gördüğüm tedaviler sonucuda 3 sene kadar sonra astımım sakinleşti haifledi o zamanlar beim için herkes bu kız evlenemez yuva kuramaz çocuk sahibi olamaz diye acıyarak bakıyordu

ama ben o günleride geçirdim ve Allaha şükür okulum bile bitti evlendim çocuğumda oldu ama bu sürede son 4 yıl önce astımım yine çok kötü oldu ve ben ilaçlarında işe yaramaması sonucu o dönem İBRAHİM SARAÇOĞLU İLE TANIŞTIM VE "KEÇİ BOYNUZU" kürünü kullandım şimdi astmım çok şükür toparladı ama bu seferde BRONŞEKTAZİ illeti ile boğuşuyorum
        canım ilk önce ben yaşadıklarımdan sonra şunu anladımki bizim bğışıklık sistemimizin yapılan tahliller sonucu iyi bile deseler bu değerlerin normalin çok üstüne çıkarmamız lazım çünkü önemli olan bizim hiç hasta olmamamız çünkü hasta olunca işimiz çok güçleşiyor ben şimdi bunula uğraşıyorum
nerde oturuyorsun bilmiyorum ama canım MARMARA ÜNİVERSİTE HASTANESİ NDE DOKTORLAR bu işi çok iyi biliyorlar ben de kaç tane uzman göğüs hastalıkları doktoruna gittim Allah bilir ama anlamıyorlar canım göremiyorlar hastalığı tomografilerde o yüzdende sende yok bu diyorlar bu durumdan şüphelene arkadaşlar için mutlaka üniversite hastanesine gidin derim tecrübe konuşuyor sende o yüzden teşhis çok uzamış vede çok zahmetli işlemler geçirmişsin
çok sık grip olan arkadaşlar ki benim öyle başladı ayda 2 3 defa grip oluyordum ve benim aklı evvel doktorum bunu alerji ile karıştırdığımı söyleyip bağışıkık sistemimi kontrol ettirmedi belki onu düzeltseydik iş buralara taşınmıycak ben iyi olacaktım neyse
dedğin gibi hayat imtihan dan ibaret

cennet ucuz değil cehennemde lüzumsuz değil kimse baki hayatın kolay kazanılacağını düşünmesin bizimki hastalıkla mücadele ile olacakmış demekki
insanlar bazen beni şaşırtıyolar o kadar basit şeylere öyl fazla üzülüyorlarki boşu boşuna sabır ve tahamül duygularını tüketiyorlar sonra asıl sabra ihtiyaç duydukları zaman geldiğinde kendilerini sinir hastası veya akli dengesini tamamen bozmuş halde görüyorlar
bizim ihtiyacımız olan şeylerden biride MORAL  canım çünkü bu bağışıklık sistemimizi çok kötü etkiliyor ailen sana bu konuda çok destek olur inş moralini yüksek tut canım hiç bişey aslında bizden daha değerli değilmiş
      Daha çok genç insnlarız güzel günler olacak bizim için, sende evlenecek çocuğun olacak bak ben 2. çocuğu bile düşünüyorum doktorlara gittim bazıları yapmasan iyi olur dedi ama MARMARADA Kİ doktorum bazı hastalarımızda hiç sorun yaşamıyoruz ve sorunsuz çocuk sahibi olabiliyorlar dedi sende bu günleri görücen inşaallah bir tanem, ben şimdi şifa arayışlarıma devam ediyorum burdan iyi bişiyler olduğunda paylaşıcam zaten ama msndende konuşalım ben fazla msnimi açmıyorum dedim ya bilgisayarımı açmıyorum fazla o yüzden bana mail at bende ordaki adresine telefonumu verim ordan da konuşalım

sevgiyle kalın sağlıkla kalın ....

MAİL ADRESİM:meltem.kb@hotmail.com

4 yorum:

nehircce dedi ki...

Canım öncelikle o güzel yürekli arkadaşa ve sana acil şifalar diliyorum..Nasıl güzel ve ders verici oldu bir bilseniz bu yazı..Ama diliyorum Allahtan biran önce iyileşin her ikinizde ve tüm hastalarımızda..Allah sabır,güç kuvvet versin tatlım sevgiyle öpüyorummm...

Unknown dedi ki...

YAYINLAMA ;ben yeni gördüm yazını ,çok geçmiş olsun diyorum ,elimizden birşey gelirse yapalım müğmin kardeşim ,babaannemde de astım bronşit var kardeşim ona özel zerdeçal mı zencefil mi bilemiyorum şimdi ama öyle birşeyi balla hazırlıyor ,duymadınsan böyle birşeyiaraştırıyım yararı varsa sana söyleyebilirim ,bu yazdıklarında beni ne mutlu etti biliyormusun ,İMANIN hepimizin sınavı ayrı ayrı ,ALLAH YAR VE YARDIMCIMIZ OLSUN AMİN ...SELAMLAR

Adsız dedi ki...

meltemcim yoksa hastamısın yine yoksun rabbimşifa versin inş.mehtap

bahar yorgun dedi ki...

canım nerelerdesin nasıl oldun?